Нещодавно Прикарпатський національний університет ім. Василя
Стефаника підписав з ГО «Смарт освіта» Меморандум про співробітництво,
згідно з яким троє викладачок кафедри української мови – Віра Пітель, Наталія
Іванишин та Роксолана Стефурак – стали учасницями (у майбутньому –
національними тренерками) розпочатого ГО «Смарт освіта» (за підтримки
компанії Grammarly) «Національного проєкту: пишемо есе». Його мета – зміна
підходів до навчання письма в українських школах.
Дані УЦОЯО за 2019 рік засвідчують, що більшість випускників мають
проблеми з написанням власного висловлювання на ЗНО. Голова правління ГО
«Смарт освіта» Галина Титиш зазначає: «Ми прагнемо змінити цю ситуацію і
покращити навички учнів висловлювати свою думку на письмі. Та ми
розуміємо, що найефективніший спосіб зробити це – змінити підхід до
викладання письма в школах загалом, надати вчителям знання, методики,
навички й матеріали для ефективного навчання письма. Цей проєкт – моя
велика мрія і мрія всієї команди, тому ми щасливі почати його».
До проєкту залучено викладачів шести університетів та ІППО (окрім
нашого університету, Київський університет ім. Бориса Грінченка, Донбаський
державний педагогічний університет, Житомирський обласний ІППО),
учителів-словесників, журналістів (загалом – 23 учасники). Після закінчення
навчання вони стануть підготовленою командою національних тренерів, які
володітимуть сучасними методиками розвитку навичок письма й готуватимуть
учителів навчати учнів писати якісні тексти.
Заплановано три етапи проєкту. Перший передбачає підготовку команди
тренерів на національному рівні (тренінгова програма від українських
менторів). На другому етапі навчання вийде на міжнародний рівень у рамках
National Writing Project (США). Завдання третього етапу – розробка тренерами
дидактичних матеріалів, методичних рекомендацій і навчальних програм для
підготовки й підвищення кваліфікації вчителів.
Наразі триває перший етап проєкту. На щотижневих заняттях, які
відбуваються в лекційно-семінарському форматі, майбутні тренери
апробовували на практиці різні етапи письма, працювали над художнім есе-
каталогом. Наприкінці кожної пари методом мозкового штурму генеруються та
фіксуються ідеї, які згодом стануть основою для створення методичної бази навчання есе українських школярів.